Translate

יום שישי, 15 בנובמבר 2013

איך להיות מאושר?

"איך להיות מאושר, כמה פעמים שאלנו ודמיינו, הלכנו רחוק במחשבות, אבל למה רחוק?? "

מי לא שאל את עצמו "איך להיות מאושר"?!  איך זה מרגיש?! כמה זה עולה?! ואוווו איזה שאלה, מה שיפה כאן שאין קסמים , כבר למדנו שעבור כל דבר טוב אנו צריכים לעבוד קשה ולפעמים קשה מאוד, לאושר אין שם ואין כתובת , כל אינדיבידואל ממציא לעצמו את האושר האישי שלו, ברמת אופי החיים והיכולות.
אם עכשיו אני עוצר ברחוב עשרה אנשים ואני שואל את דעתם ל "איך להיות מאושר!?", אני לבטח אשמע 80% שאומרים שכסף הוא האושר וה 20% הנותרים יאמרו בריאות, מסכים, למכולת הולכים עם כסף וכשלא בריאים גם לא מצליחים ללכת למכולת.
לגבי סוגיית הכסף אני טוען שזה לא הכל, הרי לעולם זה לא יספיק לנו מה שהשגנו עד כאן, אנחנו תמיד רוצים עוד, לא יודעים להסתפק בקיים, רוצים תמיד לשדרג את הרכב, את הספות, את המלונה של הכלב וכו'..., אין ספק שישנו איזה קו מסויים, לא חד משמעי לגבי סל צריכה משפחתי כלכלי של בתי ספר/גנים, מצרכים ועוד מיני הוצאות בסיסיות,  לומר שכסף יקנה לנו אושר, זה נכון, עד שיתחילו הצרות, זוכרים "מרבה נכסים מרבה דאגה", הכסף מחרב משפחות וחברויות ומדיר שינה גם כשיש וגם כשאין, אז זה נכון, אך באופן יחסי.


 
 

איך להיות מאושר?! אז בואו אני אספר את התרגום שלי לאושר מהו, מכירים את זה שאתם מגיעים הביתה עייפים מיום עבודה, זורקים את התיק, מתיישבים על הספה ומוציאים קיטור מכל היום שעברתם, מכירים את זה שאתה רואה משחק כדורגל בטלוויזיה ובאותו רגע זה אתה והמסך נטו, איזה כייף זה לכעוס על כל דבר קטן ולפתח מריבה, והכי פופולרי זה להתגרש מהבן זוג שלנו בקלות (בד"כ) כי בעבר זה לא היה במיימדים כאלה, איזה תענוג זה לשבת בסלון כל המשפחה וכולם משחקים בנייד, ממש "קשר משפחתי" (למי שזוכר את התכנית מתקופת הבריטים...:-)).

אתם יודעים מה מוביל לאי - אושר שלנו בני האדם בעולם המערבי בפרט?! מחלה קשה מאוד ה "מובן מאליו", מעניין, אני טוען שזה אפילו קרוב לתאוריית היחסות של איינשטיין, הרי בחיים הכל יחסי ובאותה מידה לא הכל מובן מאליו, אז זהו שמבחינתנו, כן , שלא באשמתנו, אנו עם הזמן שמים כל דבר כ"מובן מאליו", אמר לי חבר משפט חכם "אנו מתים בגיל 30 ונקברים בגיל 80" , נכון שיש בזה משהו?! תעצרו שנייה הכל ותסתכלו סביבכם , הכל "מובן מאליו", למה אני מדמה את המובן מאליו, למצב שבו אנו לא מעוצבבים (מלשון עצבים) מנוף חיינו על כל רבדיו,  שום דבר כבר לא עושה לנו את זה, אני זוכר שכשהייתי ילד, נסיעה לאילת הייתה מבחינתי שקולה לטיסה לירח, הייתי סופר את השעות ומתרגש ככל שהתאריך היה מתקרב, מתקופת הילדות, ככל שאנו מתבגרים, לומדים , מרחיבים אופקים ויחד עם זה מתכנסים ללחציי היום יום , אנו מאבדים את התמימות הזאת, של להנות מכל דבר קטן, זה ממש כך, נכון שהבית שקניתם בכפר שמריהו כבר לא עושה לכם פרפרים כמו פעם?! ונכון שהרכב החדש שקניתם כבר לא מרגיש כמו בהתחלה?! ואוו, וזה הכי עצוב, נכון שהבן זוג שלכם , זה לא מה שהיה?! חברים,הסוגיה היא לטוב ולרע, אנו מתרגלים ומסתגלים לרעות בחיינו (ומתחזקים) אך באותה מידה "מתרגלים" לדברים הטובים, המישרה הבכירה שהשגנו, עם המשכורת הגבוהה, זה כבר לא זה, לא מספיק, רוצים עוד, אנו אף פעם לא מרוצים ממה שיש לנו.
אז אם למעשה ה"סרט" שאנחנו חיים בו הוא בשחור לבן, תחשבו על זה, הרי אמרנו שנוף חיינו הוא אפור בהקשר שאנו שמים לב אליו, הכל, כל יום פשוט אותו דבר, התרגלנו למראות, אז מה עכשיו?! פה מתחילות הצרות, כשלא מעוצבבים או מרוגשים אז מחפשים איפה כן ,ופה שלא נדע לא חסרים ריגושים, מי "קבור" בנייד, מי בעבודה שעות נוספות , מי אצל המאהב/בת, מחפשים רק לברוח מהמציאות ה"אפורה", יש בריחה מעשירה שאפרט עליה אוטוטו ויש בריחה או אי הצלחה לבריחה שהורסת.


 

אז מה קורה בפועל, אנו למעשה חיים בעולם צבעוני,אך מתהלכים כמו זומבים, מנותקים ומתנתקים, כל הזמן רוצים לשנות את התפאורה, אישה , בית , רכב וכו' , לא רגועים.
מהי בריחה מעשירה,  כל פעולה לגיטימית מקובלת שתשלוף אותנו מהוויית היום יום ותזרים בנו דם חדש, אני לא מתווכח על מהו מקובל ולגיטימי, אני משוכנע שכל אחד בליבו יודע.
רבותיי, האושר כאן מולכם, אני נשבע ,  האשה שלכם טורחת עבורכם, תגידו תודה, הילדים שלכם מחייכים וצוחקים, ידעתם?!הרכב שלכם ייסע גם עם הוא יעלה אלף ש"ח, הבית שלכם הוא בסה"כ ארבע קירות שאתם מחממים אותו ולא להיפך, אז זה לא משנה היכן ימוקם, עזבו את הנייד , יש מליון דברים לעשות בעולם האמיתי, צאו החוצה, איפה שלא תהיו, תשמעו את המוזיקה של החיים, בעיר, בטבע, העיניים שלנו רעבות וצמאות למראות העולם, הן שבעות ממסך טלוויזיה, ומחשב , שבו בחוץ  על ספסל ותבחנו את העולם , זה הסרט הטוב ביותר שתראו, תנו לעצמכם צ'אנס כאן ועכשיו, הגוף הוא מכונת חושים, הריח, המגע, לכו יחפים בים, בגשם , קחו אויר לראות , זה כל כך משכר, ראיתם ירח מלא לאחרונה ?!הרחתם פריחה?! חיבקתם ונישקתם?! רוצו כל עוד אפשר בכל הכח, זה משחרר, תצעקו לעולם ותקשיבו לשקט שאחריי, ואווו, זה נפלא, ומה שהכי יפה , זה פשוט בחינם , לעשיר ולעני, אנחנו פשוט שכחנו שזה קיים , מתי הצעתם לבן זוגכם טיול על חוף הים? מתי אמרתם אני אוהב אותך? שנים עברו נכון, אז נמאס לשמוע שאנחנו לא מאושרים, זה ממש מתחת לאף שלנו , אז תתחילו כבר היום, זה לא קשה , זה דווקא קל , נסו ותיווכחו.

איך להיות מאושר !? חייכו, החיים יפים :-), נפגש בפוסט הבא, וכמובן שאם אהבתם, תנו גם לאחרים, שתפו.
נכתב ע"י שרון וכטל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה