Translate

יום שני, 23 בדצמבר 2013

פסיכולוגיה של מזון!!

נכון שכולנו או רובנו, תמיד דואגים שהרכב שלנו ייזכה להנות מבנזין 95 אוקטן, תמיד טיפולים בזמן, תמיד משלמים בזמן את הביטוחים ואת הרישיון, תוספים ביוקר, שמנים ביוקר, מוכנים לשלם כל מחיר עבור זה שייקח אותנו בביטחה ממקום למקום.
האם אנו דואגים באותה המידה לגופנו שלנו, שייקח אותנו ממקום למקום בבריאות טובה?! מה אתם חושבים?! מי מאיתנו באמת מבין את רזי החיים, את רזי המזון, את רזי הפעילות הגופנית ואיך כל אלה יכולים לתרום לנו ולהווי החיים?!
מי באמת יודע לקרוא את מפת החיים בצורה הטובה ביותר?! ממש מעטים.

הכל מגיע עם סוכר, מכורים, הרס עצמי של ממש!!

כבר אמרנו, אנו חיים בעולם של שקר. מה, או מי ששולט בנו היום, או יותר נכון כבר מאות שנים, הוא בעל הממון, כאלה שצברו השפעה באמצעות כספם, טייקונים, שבשביל שיוכלו להמשיך ולהרוויח, פילסו להם  בשיטתיות או בכוחניות, את דרכם ל"ברגים" הנכונים, ושם תקעו את יתדם, הם רוצים למכור את תוצרתם בכל מחיר, בכדי שאני ואתה נדע בוודאות שזו הדרך הבריאה והנכונה, להמשך שגרת חיים "בריאה ונבונה". ראו את תעשיית המזון, כמה היא משגשגת, איך אנחנו כולנו מתהדרים במוצרים שאנו אוכלים,  כי הם "בריאים", ולמה בריאים?! כי אמרו לנו, מי אמר לנו?! בפירסומות, כל הזמן שוטפים לנו את המוח בהקשר של מזון עם איכות חיים, משקאות עם נופים, עישון עם מאצ'ואיזם וכו'..... איך שזה עובד, ואנחנו מובלים כצאן לטווח, תחת מעטה שיקרי של מקבלי החלטות , שהם מקושרים היטב זה בזה בקשרים פוליטיים כלכליים. תעשיין רוצה להרוויח, חברת תרופות רוצה להרוויח, וכל זה על חשבון מי, על חשבונך ועל חשבוני, על חשבון בריאותנו,  אנחנו, חולדות מעבדה , מאכילים אותנו ב"זבל" ואחרי שנים כך, "דוחפים" לנו תרופות מכל הסוגים ומכל המינים, סדר היום שלנו, הופך להיות תלוי בלקיחת תרופות, כל תרופה "מאזנת" את כל הרעות שההם, שם למעלה, כפו עלינו לפני שנים,  קולה, ביסלי, במבה, ממתקים, סופגניות, תאכלו פחמימות, אתם חייבים,טגנו עם שמנים מזרעים(קנולה, סויה)  תשתו קולה, זה מרענן, תאכלו הכל עם לחם, לחם קל, לחם עם דגנים, לחם עם עגבניות ולחם עם אלוהים יודע עוד עם מה!!! כל זה במשך שנים ארוכות, הרס שיטתי של כל חלקה טובה בגופנו, זה מחליש את המערכת החיסונית, משאיר לנו בעורקים שכבה יפה של פלאק(אבן) וסותם לנו אותם. מה איננו רואים  מה קורה כאן?! כולנו עיוורים?! למה כולנו לוקחים תרופות מגיל צעיר כל כך (כן,50 זה צעיר), למה כולנו עם שומן עודף, למה כולנו סובלים מחולשות, מיגרנות, לחצים , מאות תחלואות, איך זה שמ 1970, כשהכריזו על פירמידת המזון, כפי שאנו מכירים אותה היום,  אנשים נעשו יותר חולים, יותר שמנים על כל המשתמע, האם אנו חיים בהשלמה שכך זה צריך להיות. האם אנו באמת מבינים את בדיקות הדם שאנו מבצעים?! האם משהו באמת עצר לבדוק אם הוא באמת צריך תרופות נגד כולסטרול, או שזה פשוט דרכו של עולם, מסלול החיים, האם משהו עצר לבדוק אם באמת צריך תרופות נגד סוכר או שבאמצעות שינוי תזונתי אפשר לפתור בעיות, כל אחד מאיתנו בטוח שדרכו היא הטובה ביותר, למה איננו מסתכלים על עצמנו בעין בוחנת כשאנו משמינים, מחווירים מתעייפים, למה איננו שואלים את השאלות הנכונות, איפה הסקרנות לגבי גופנו שלנו כמו הסקרנות לרכבנו(זוכרים בהתחלה), אנחנו נכנעים למסלול החיים כפי שבעליי אינטרסים רוצים שהם ייראו,  לא עוד!!!


משכנעים אותנו ששומן רווי זה רע, אך ראו מה קרה!!!


אנו חייבים להתחיל להבין מה אנו מכניסים לגוף שלנו, מה הכי טוב לו. איפה הסקרנות שלנו כשמדובר בבריאותנו?! אנו מבינים הכי גדולים בהכל, מומחים בכדורגל, כדורסל, יכולים להעביר שעות על אינפורמציות ותכנים על המון נושאים, אך רובנו לא מכירים ולו במעט איך עובד גופנו, אנו כל כל סומכים על "מסלול החיים" שייקח אותנו בביטחה לזיקנה טובה , הרי תוחלת החיים עלתה, כן, המדע כפי שהוא מייצר מזונות מהונדסים, כך הוא גם מייצר תרופות ועזרים שמעלים את אותה התוחלת, וזה שאנו מגיעים לגיל 100, זה לא אומר שאנו בהכרח רוצים להגיע לשם כשאנו מקרטעים בבריאות לקויה מגיל 50. מתי נפסיק להיות כל כך תמימים?!  משקרים אותנו, בואו נצא מהקיבעון ,בואו ונבין מה הכי טוב לגופנו כפי שהוא באמת,  מה איננו מבינים שכל מזון מתועש פוגע בבריאותנו, איננו מבינים שמשקאות מתוקים הם אם כל רע, מה לגופנו ולסוכר?! אתם מכירים איזשהו בעל חיים שצורך סוכר או מייצבים או משפרי טעם?? ודאי שלא, רק אנחנו בני האדם, בשם הכסף, פוגעים ומלקים את גופנו עשרות בשנים, עד שאינו יכול עוד ואז הוא בא איתנו בחשבון, התקפי לב, שבץ ועוד שלא נדע, כמה גופנו יכול לשאת?! מה אנו חושבים לעצמנו?! שנכה והוא לא יחזיר, יחזיר גם יחזיר, בתי החולים מפוצצים בכאלה שהכו את גופם במזונות, ומשקאות  שהוכנו מתערובות כימיות,  צבעוניות מלאות בסוכרים, הממכרים את הנפש עד הרג עצמי. הידעתם!!! הגוף שלנו הופך להיות דלקתי בעת שאנו אוכלים מזונות מסוימים, מעובדים בעיקר, ומשם  צצות להן מחלות המאה, משהו אמר לכם את זה פעם?! בטח שלא, האם כתוב על מוצרים "מוצר זה עלול לזרז את הדלקתיות בגופך", מצחיק, חסר שיהיה רשום, משהו חייב להרוויח.

מאידך, גופנו באותה המידה יודה לנו בבריאות טובה אם נדע לאכול מזונות בריאים, לא מעובדים,  אריכות ימים, צלילות, חוסן, כל אלה יביאו אותנו לחייך משך היום, איך אומרים חכמים, 'נפש בריאה, בגוף בריא', זה הכי נכון בעולם.

היו סקרנים לגופכם!! כדי שנפגש בפוסט הבא, וכמובן שאם אהבתם, תנו גם לאחרים, שתפו.
נכתב ע"י שרון וכטל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה