Translate

יום שלישי, 16 ביוני 2015

למה אנחנו כן?!

כשבוחנים ממעוף הציפור את האבולוציה של בני האדם, אז למעשה לפני 10,000 שנה  החל לפעול מנגנון של הרס עצמי, הרס בלתי פוסק, מתעצם ושואף לאין סוף של כל מה שהיה עד אז !!!
מאותו זמן, בני האדם החלו להתלכד ולחיות יחד בקבוצות, תקופת הנדודים פסקה כאשר כבר אז הבינו שלא צריך לעבוד קשה ואפשר בקלות לעבור מציד וליקוט לגידולי שדה בקלות ובכמות.
במרוצת השנים המוח האנושי קדח ורעש, המציא פטנטים כאלה ואחרים על מנת שאורח חיינו יהיה קל, פשוט ונוח.
מחיית אדם אשר חייה ושורדת בכל כדור הארץ, מנדודים אחר מזון, מצייד לצורך מחייה עברנו להיות מחיות לבני אדם.
מרוץ ההתפתחות מאז ועד היום לקח אותנו למחוזות מאוד רחוקים ששום מצפן לא יוכל להחזיר אותנו עוד!! בן האדם של היום "חושב" שהוא חי טוב,  בטוחים שמסלול הפינוק הזה הוא טוב לנו ועל כך אנו משלמים ונשלם בריבית דה ריבית!!
 אנו נולדים עם ארסנל של יכולות, יחפים, גמישים, רזים. ראיתם פעם ילדים שעושים Squat?! פשוט מושלם. בנותיי רצות יחפות על אבנים כאילו נולדו לכך(באמת נולדו לכך!). את היכולות הללו אנו במו ידנו הורסים, פשוט הורסים!!
מהי הישרדות?! הישרדות היא אם כל יצור חי, בשמה נוצרנו ולשמה נועדנו. כל מערכות גופנו מוכוונות הישרדות, יכולות בריחה, טיפוס, רדיפה, זחילה ועוד רבות הן.
ככל שאנו מתרחקים מהפשוט או מתפתחים אז למעשה ההפך הוא הנכון, אנו לא מגדילים או מעצימים את יכולותנו אלא גורעים מהן.
אני קורא לעולם שאנו חיים בו מימד מלאכותי, גוף רך(תינוק) שנולד לטבע, ליחף, לפשוט נחטף לחיים לא לו ומועלה על מסלול של הרס שיטתי, הניתוק הזה מן הקרקע בגיל כל כך צעיר, נעילת הנעליים, מזונות מעובדים(בצורת אבקות) חטיפים והנה זה מתחיל!!

הכי קרוב שאפשר - יחף


העולם המלאכותי שאנו חיים בו הנחיל בנו כל כך הרבה הרגלים וגם הסביר והצדיק אותם, במשך הדורות  כבר לא שאלו שאלות, פשוט כל דור נולד לתוך סגנון חיים שאותו הוא דאג להעביר וילדיו וכך הלאה.
אין אנו עוצרים לרגע לשאול שאלות, האם  מה שנולדנו לתוכו  זה הנכון! מי קבע כך?! אם עושים השוואה פשוטה בין האדם הממוצע של היום לאריה בסוואנה נגלה כמה דברים מעניינים(נשמע מגוחך אך מה לעשות נכון :-) ).
נתחיל מנושא התזונה, מה אוכל האריה ושותה ומה אנו אוכלים ושותים?! האריה בטח אוכל בשר בעיקר ושותה מים.
מה אוכל ושותה האדם?! הכל חוץ מבשר ומים!! האוכל שלנו תעשייתי עם התערבות כימית משוגעת, מה לגופנו ולאוכל מעובד?! יגידו החכמים "צריך כל דבר במידה".


אוכל מעובד - הפך להיות נחלת חיינו


מה נועל האריה בסוואנה?נעליים? מצחיק!! גם אנחנו מצחיקים עם הנעליים האלה, מגיל כמה חודשים מגבסים לילדנו את כפות הרגליים שחלילה לא יהיה להם חם או ייפצעו. לאריה לא חם? הוא לא יכול להפצע?
האם האריה מרכיב משקפי שמש?מצחיק?! גם אנחנו מצחיקים עם משקפי שמש, לשמש תפקיד חשוב בחיוניות שלנו ובשמחת חיינו, משקפי השמש מחלישות את עיננו.
מה שותה האריה, מים מה COOLER? מצחיק? אנחנו מצחיקים, מה רע במים מהברז ולא משנה מה עבר בצנרת, שכחנו איך שתינו מממטרות כשהיינו ילדים!!
האריה מתקלח ומסתבן כל יום או לפחות פעם ביום?מצחיק? גם אנחנו מצחיקים, הסבון או השמפו הם מרכיבים כימיים שחוברו יחדיו בכדי להרוג את השומן הטבעי של העור ושל השיער, השומן דואג לגמישות העור ולרכות שלו אך אנו דואגים לצערי להסירו בכל יום.

הסבון פוגע בשכבת השומן החיונית על עורנו


עם כמה כריות ישן האריה? מצחיק נכון?! גם אנחנו מצחיקים עם הכריות מתחת לראשנו ועם הרכות המוגזמת לגופנו, הכריות מטות את צווארנו ככה שנוצרים אצלנו כאבי צוואר ולאחר מכן כאבי ראש ששכחנו את מקורן, היכולת שלנו היא ללא כרית כלל וטוב שכך.

יש עוד אין ספור דוגמאות להפרשים שצברנו ואשר אלה מכלים את חיינו!!
האריה רץ מהר, זוחל, מתגלגל ושרירי להפליא, הבן אדם הממוצע חלש, שמן וחולה אז מה עדיף? לחיות את החיים כמו אריה פראי  או כמו אדם מתורבת? התשובה בגוף השאלה, כסיל לא יבין.
יקומו החכמים ויאמרו שאין אנו שורדים עוד ושהשתננו עם השנים, אלו הם שימשיכו בדרכם האצילית וימותו "בשיבה טובה".
זיכרו , חיינו יפים יותר כמה שהם קרובים יותר לפשוט, בטח ובטח ללא התערבות כימית. חישבו מחוץ לקופסה כל יום וכל היום, אל תקבלו שום דבר כמובן מאיליו, ושנו אם אתם רואים צורך לשנות.

שימרו על עצמיכם כי החיים קצרים, נכתב ע"י שרון וכטל, מאמן ריצה ומוביל לתזונה נכונה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה